Henriette i mørk lilla

I gårsdagens innlegg vist jeg to barneluer, Henry og Henriette fra Klompelompe. Nå¨er ei Henriettelue til ferdigstilt, denne gangen en størrelse større og mørkere lilla i bunnfarge.

Størrelse 3 - 8 år.

Kaffeboksen gjør nytte som "hode".

Teknikken kalles vevstrikk og lages ved at man tar noen masker løs av og strikker andre, stort sett tar man en maske løs av og strikker en maske, slik som her. Da ser det ut som den ene tråden er vevd inn.

Pickles har strikkehjelpvideor for det meste, også dette:

http://www.pickles.no/vevstrikk/?SSScrollPosition=0

Vevstrikk er også godt forklart i oppskrifta.

Til denne størrelsen brukte jeg nesten et helt nøste av hovedfargen. Jeg har brukt Sandnes Merinoull.

#Henriettelue #lue #klompelompe #ull #wool #vevstrikk #sandnes

12 kommentarer

Iselin Renée

04.12.2014 kl.13:52

Så fin :)

fruensvilje

04.12.2014 kl.15:59

aldeles nydelige

Hobbystua

04.12.2014 kl.16:32

Artige og flotte luer du strikker og ikke forglemme disse halsene du har strikket flere av nå. Det er jo som det fineste smykket en kan ta på seg i halsen:-) Heldig mottakere sier nå jeg:-)

gretashobby

04.12.2014 kl.17:26

Kjempefin denne også. Merinoullen til sandnes er jo deilig å strikke av og plagga blir så gode. Håper dei går som varmt hvetebrød på messa da. Gøy å høre etterpå kor mye du ahr fått solgt. Fin kveld til deg

strikkogtov

04.12.2014 kl.18:20

gretashobby: Ja, det er deilig å strikke av. Håper på salg :)

strikkogtov

04.12.2014 kl.18:20

Hobbystua: Tusen Takk :)

strikkogtov

04.12.2014 kl.18:20

fruensvilje: Tusen takk :)

strikkogtov

04.12.2014 kl.18:21

Iselin Renée: Takk, takk :)

Siv Svanem

05.12.2014 kl.19:10

Denne var rålekker, men det så litt vanskelig ut...

strikkogtov

05.12.2014 kl.20:06

Siv Svanem: Ikke så vanskelig. Mønsteret beskriver godt :)

Lillian Throndsen

10.12.2014 kl.13:58

finner ikke mønsteret

strikkogtov

10.12.2014 kl.18:54

Lillian Throndsen: Sjekket linket fra innlegget og den virket, men uansett prøv http://klompelompe.myshopify.com/collections/oppskrifter/products/nr-2-henrylue-henriettelue

62, Rælingen

Jeg heter Åse Karin, er 62 år og min hobby er håndarbeid, først og fremst strikking og toving. Nylig pensjonert fra læreryrket og gleder meg til å bruke mer tid på håndarbeid. Jeg er også småbarnsbestemor og har hytte som vi besøker ofte, så bloggen er også være preget litt av det. Vil legge ut mine "verk" og håper du vil følge meg.

Strikkeblogger