Farmor og farmorjenta strikker.

Vi har for tiden besøk av sønn i huset md familie, og "store" farmorjente på 3 år vil gjøre sånn som mamma og farmor: Hun vil strikke! Farmor og farmorjenta  "rotet" litt i restekurven og plukket ut et lita lilla garnnøste. Farmor fant pinner nr. 4 og la opp noen masker. Farmor strikket de første pinnene på egen hånd, så holdt vi pinnene begge to og strikket.

Farmorjenta  ble veldig flink til å "dytte" den strikka maska av pinnen.

Det skulle ikke bli noe, men etter hvert ønsket farmorjenta at det skulle bli et skjerf til Frøken Kanin. Så da laget vi (les:farmor) et smetteskjerf.

Litt ujevnt der vi har strikket begge to :) I farmors knappeeske fant vi denne rosa hjerteknappen som vi pyntet med.

Nå skal Frøken Kanin holde seg god og varm gjennom høsten og vinteren.

Strikket av restegarn.

#gjøresammenmedbarnebarn #strikking #knitting #smetteskjerf #dukkeklær

9 kommentarer

gretashobby

23.08.2014 kl.09:26

Så koselig lesning og så kjekt prosekt. Fint vart det også. Kjekt at kanin ikkje fryser i vinter. S det var eit lurt prosjekt. Koselig

annebe

23.08.2014 kl.16:19

Sånt er hyggelig da, kan huske at jeg også syntes det var stas å få prøve da jeg var liten :)

Kaninen ble jo riktig fin med det skjerfet....Ha en fin kveld :)

fruensvilje

23.08.2014 kl.17:27

Så flinke dere er,med en slik farmor så skal du se att farmorjenta blir ei grepa strikker i ung alder :))

strikkogtov

23.08.2014 kl.21:39

fruensvilje: Håper det :)

strikkogtov

23.08.2014 kl.21:40

annebe: Moro å gjøre noe sammen :)

strikkogtov

23.08.2014 kl.21:40

gretashobby: Tusen takk :)

Hekleri og Ra

24.08.2014 kl.15:04

Så utrolig koselig da :-)

venkesstrikk

24.08.2014 kl.15:13

Så koselig :) det er slike bestemødre jeg husker fra min barndom

strikkogtov

24.08.2014 kl.19:34

venkesstrikk: Koselig å gjøre noe sammen med barnebarna :)

strikkogtov

24.08.2014 kl.19:34

Hekleri og Ra: Ja, det varkjempekos:)

62, Rælingen

Jeg heter Åse Karin, er 62 år og min hobby er håndarbeid, først og fremst strikking og toving. Nylig pensjonert fra læreryrket og gleder meg til å bruke mer tid på håndarbeid. Jeg er også småbarnsbestemor og har hytte som vi besøker ofte, så bloggen er også være preget litt av det. Vil legge ut mine "verk" og håper du vil følge meg.

Strikkeblogger