Fargerike grytekluter.

Oppdaget at junioravdelingen bare hadde noen velbrukte, slitte grytekluter, så mor dro i gang strikkepinnene for å fornye beholdningen.

Oppskrifta er fra PTdesign. Der var det mange varianter.

Jeg har heklet picotkant rundt. Det var en annen kant i oppskrifta, men jeg er ingen racer med heklenåla. Picotkant har jeg lært meg, så da bruker jeg det.

Strikket de på en togtur fra Lillestrøm til Oppdal. De er strikket rundt og blir dermed dobbel med en gang

Bomullsgarn fra Stoff og Stil. Jeg så visst bare på fargene for jeg bommet på tykkelsen. Det står 8/4 på to av dem og 8/8 på en. Det løste jeg ved å strikke det hvite og grønne med dobbelt garn.

De er kjempegode å bruke.

#interiør

Stikkord:

11 kommentarer

Hanne

12.08.2013 kl.20:04

Lurt..

Har behov for nye, så dette tror jeg jeg kan få til også. Takk for tipset..

Samme som deg, er ikke flink med heklenåla.

fruensvilje

12.08.2013 kl.20:09

fine og fargerike ,snille du som tar dugnad uoppfordret

venkesstrikk

12.08.2013 kl.21:05

disse ble jo kjempefine

Greta

13.08.2013 kl.08:22

Dei var fine og dei blir jo tjukke og gode når dei er dobble slik. Lurt å strikke rundt også. Går fortere da. Kanskje eg skal prøve meg på noko liknade. Driver å bruker opp rester av bommulsgarn. Ha ein flott dag

Hobbystua

13.08.2013 kl.17:25

Heisan:-) Dette ble flotte fargerike grytekluter du skal gi bort,og sikkert glade for og få noen nye på kjøkkenet. Er jo ikke så mye som skal til for og både glede og overaske litt med noe hjemmelaget:-) Ser da ut som du kan mestre heklenålen også. En fortsatt fin dag:-))

strikkogtov

13.08.2013 kl.18:00

Hobbystua: De ble riktig så fine :)

strikkogtov

13.08.2013 kl.18:00

Greta: Ja, de var kjemperaske å strikke.

strikkogtov

13.08.2013 kl.18:01

venkesstrikk: Tusen takk:)

strikkogtov

13.08.2013 kl.18:01

fruensvilje: De var morsomme og raske å strikke.

strikkogtov

13.08.2013 kl.18:02

Hanne: Ja, disse var kjempeenkle.

17.08.2013 kl.10:21

Så fine og fargerike grytekluter! Disse blir nok mottager glade i!