Skappels kjærlighetsgenser

Nå er den ferdig. Jeg hadde innlegg for et par dager siden, da var den nesten ferdig. Jeg prøvde den på mottakeren (min datter) før jeg gjorde den siste finishen for å se at den passet.

Genseren er i glattstrikk og rask og enkel å strikke. Anbefales også til ikkeerfarne strikkere.

Liker de små enkle detaljene med annen farge i rillestrikk rundt halsen og nederst. Kanten nede er strikket på til slutt, for da er den lett rekkes opp og tas bort, hvis man ikke liker den.
Den blir presentert på en kleshenger, for jeg kan ikke stille som modell. På meg sitter den som et pølseskinn !

Strikket genseren to omganger lengre og dermed åtte masker trangere i halsen enn det som sto som veiledende i oppskrifta. Ingen felling i halsen, så den er lik foran og bak.

Kanten nederst.

En liten detalj: Det strikkes en vrangmaske i hver side og midt under på ermet, da ser man enkelt hvor det er.

I oppskrifta som er one size er det brukt Puno fra Rauma og pinner nr. 6. Jeg har brukt Sandnes alpakka/ull fargene 1042 og 1002. Kjøpt på Hennes Fritid. Strikkefasthet 10m = 19 cm på pinner nr. 5 (er ikke glad i å strikke med tjukke pinner). Har også lagt opp noen færre masker enn det som står i oppskrifta, så dette er blitt en liten damestørrelse.

Oppskriften kan kjøpes som pdf-fil  http://skappelgenseren.no/ 

Stikkord:

24 kommentarer

Trulte H

22.02.2013 kl.12:14

Så fin den ble. Morsomme detaljer som jeg har sett på eldre Dale modeller...Moro når man tar opp gamle ting syns jeg. :-)

Hanne

22.02.2013 kl.12:37

Så fin :-) Fin med de små detaljene :-)

Greta

22.02.2013 kl.13:37

Den vart veldig fin. Tenker dattra blir godt fornøgd emd denne her. Ønsker deg ei flott helg

fruensvilje

22.02.2013 kl.15:09

en deilig og fin genser,noe sånt kunne jeg også tenkt meg :))i bomull

22.02.2013 kl.15:23

Ååå så nydelig! :)

Lisbeth

22.02.2013 kl.15:35

Enkel og fin genser. Likte godt kontrastfargen, gøy med en liten detalj :)God helg :o)

strikkogtov

22.02.2013 kl.16:16

Trulte H: Veldig enkelt, men utrolig effektfullt :)

strikkogtov

22.02.2013 kl.16:17

Hanne: Tusen takk :)

strikkogtov

22.02.2013 kl.16:18

Greta: Ja, hun ble veldig godt fornøyd :) God helg til deg også :)

strikkogtov

22.02.2013 kl.16:19

fruensvilje: bare at det ikke er noe godt å strikke av bomullsgarn........

strikkogtov

22.02.2013 kl.16:19

Anonym: Tusen takk:)

strikkogtov

22.02.2013 kl.16:21

Lisbeth: Genseren er overlevert og den var kjempefin på. Hun bruker den utenpå en singlet, og den er helt kløfri :)

Hobbystua

22.02.2013 kl.16:32

En riktig flott genser har du strikket,og morsomt med rillekanten som gjør det lille ekstra:)) Tenker din datter får smaken på flere av denne jeg....:)) Og må du få en riktig fin helg også:))

Trulte H

22.02.2013 kl.18:18

Ja det er veldig effektfullt...Jeg har brukt det på tre gensere som bare har litt mønster over bolen også jeg...For det gjør liksom hele genseren hel. Nydelig genseren den genseren din. :-)

strikkogtov

22.02.2013 kl.19:20

Hobbystua: Nå er den overlevert og den var nydelig til henne. God helg til deg også :)

janomine

22.02.2013 kl.20:43

Heldige Ingrid som får så fin genser!!

strikkogtov

22.02.2013 kl.23:03

janomine: Den var nydelig på :)

synnovesyr

23.02.2013 kl.01:33

Det var en delikat genser,flott med de små detaljene. Helig datteren din som har så flink mor. Min datter leverte meg en halvferdig Dorthe genser for en stund siden med spr om jeg kunne fullføre den,men må innrømme at jeg ikke har kommet særlig langt på den....men i dag ble den etterlyst så nå må jeg vel til pers:)

strikkogtov

23.02.2013 kl.07:49

synnovesyr: Vi er vel flinke mødre på hver våre måter :). Min datter er lita og nett og den ble utrolig fin på. Jeg har lyst til å strikke flere, prøve på en til meg selv. Du må nok til pers med Dorthegenseren.

venkesstrikk

23.02.2013 kl.11:49

Den ble fin :-)

Anette

23.02.2013 kl.13:39

Fin genser det der! En bør jo ikke være kjærester for å bruke den. Passer vel ikke for alle heller, lo for meg selv når du fortalte om pølseskinnet :)

strikkogtov

23.02.2013 kl.16:58

Anette: Min datter er noen kilo yngre :)

strikkogtov

23.02.2013 kl.16:58

venkesstrikk: Tusen takk :)

Trulte H

25.02.2013 kl.17:02

Jeg fant de tova sitteunderlagene...det var fine men ikke de figurene jeg jaktet på nei...Men tusen takk for tips. :-)