ABC i strikketeknikker

Det finnes et utall av strikkebøker, og jeg har noen som seg hør og bør, men kjøper ikke alt jeg kommer over.

Denne boka fattet min interesse fordi den gir en innføring i forskjellige strikketeknikker.
Den er utgitt på Cappelen Damm forlag og kostet 99 kroner

Oppskrifter/fremgangsmåter på diverse flettemønster og hullmønster med diagram og antall masker på en rapport. Det var den viktigste grunnen til at jeg kjøpte boka..

Eksempel på flerfarget mønster i boka.

Det finnes tilsvarende bok i hekleteknikker.

Det er dårlig med ferdige strikkeprodukter på bloggen min for tida. Det er fordi jeg holder på med VM-genseren 2013, og det tar tid.

Bolen, opp til ermene er ferdig. Det skal være raglanfelling, så nå må ermene strikkes.

Må ha tunga beint i munn når rosa foran strikkes. Setter strek med blyant (synes ikke så godt på bildet) etter hvert. Mine oppskrifter blir ofte fulle av utregninger og streker innen jeg er ferdig.

Stikkord:

3 kommentarer

synnovesyr

10.11.2012 kl.16:54

Den boka så jo fin ut og er sikkert et kupp for dere strikkeglade:) gleder meg til og se genseren ferdig

frkbem

10.11.2012 kl.20:55

Nydelig strikket genser, kan tenke meg at det går en del tid med den ja. Selv holder jeg meg til små strikkeprosjekter :)

fruensvilje

10.11.2012 kl.22:28

kjekt med en nyttig bok i strikketeknikker :))genseren din blir ellers nydelig,selv markerer jeg mønster ved å bruke postit lapper som jeg flytter omgang for omgang oppover arbeidet