Hubrohals

blir den visst kalt. Kanskje fordi den er blitt strikket mye i Hubrogarn. Jeg har brukt Drops Andes.

Jeg har observert den på blogger, men den har vært "hottere" på strikkesida på FB. Jeg var usikker på hvor stor den skulle strikkes og la ut et spørsmål om den skulle være kvadratisk, og vips! kom svaret: Den skal være rektangulær ca. 25 x 35 cm.

Har sett at den blir pynta med nåler eller morsomme knapper. Jeg har satt på ei fin nål jeg har, men det er mulig jeg kjøper en morsom knapp.

Framgangsmåten:
Jeg la opp 30 m på p nr. 7. Det står p 9 på garnnøste, men jeg liker ikke å strikke med så tykke pinner. Jeg strikker rillestrikk til den målte 35 cm. Kjemperaskt!!

Den brettes sånn:

og syes sammen. Burde kanskje tatt litt mer omlegg, så den hadde blitt bredere i nakken.

og brettes (vrenges):

Bak:

Brukte ca 70 g garn. Jeg synes den ble litt tjukk, så jeg tar gjerne imot idéer om tynnere, kløfritt ullgarn

Stikkord:

13 kommentarer

Greta

17.10.2012 kl.18:34

Strikket ein sånn for 3-4 år siden. morro att den kommer att

synnovesyr

17.10.2012 kl.19:33

Den var fin,det var en smart måte og brette den på,og det gjør seg med en nål eller knapp på:)

Bibi Kvarsnes

17.10.2012 kl.19:33

takk for tipset!! det skal jeg strikke med garnet jeg har til overs..:))

farmoringrid

17.10.2012 kl.21:34

Den var veldig kjekk. Jeg har endel garn liggende av samme slag som du har brukt. Nå vet jeg hva det skal brukes til :))

Hobbystua

17.10.2012 kl.21:55

Slike halser er fine,,og nålen du har satt på var veldig fin den også. Men er enig med deg at tykke pinner er ikke godt og bruke. Men har du prøvd Drops Nepal garn,,det er tynnere og kløfritt,og tynnere pinne nr 4-5 er greit på det. Ellers Drops Merino er jo helt nydelig,,mykt og behagelig garn. Hvet mange bruker tykt helårsgarn i bomull også. Så er mange valgmuligheter og velge på:))

strikkogtov

17.10.2012 kl.22:13

Hobbystua: Takk for tipset. Har strikket av Drops Nepal, så jeg vet at det er godt og strikke av. Fikk lyst til å prøve Drops merino :)

strikkogtov

17.10.2012 kl.22:14

farmoringrid: Så fint :)

ajende

17.10.2012 kl.22:55

Jeg strikket min i Drops Big Merino.Nydelig og kløfritt garn

strikkogtov

18.10.2012 kl.17:21

ajende: Takk for tipset :)

janomine

19.10.2012 kl.21:39

Takk for innstruktiv og fin oppskrift. Har hatt lyst til å strikke en slik. Det burde fingrene mine klare. God helg!

strikkogtov

20.10.2012 kl.10:00

janomine: Det går helt sikkert bra :)

Monica prøver

22.10.2012 kl.00:51

Jeg har akkurat begynnt å strikke, og skjerf er hittil det jeg har strikket. Liker din vri på dette skjerfet, og skal definitivt strikke noen sånne! Tusen takk!

strikkogtov

22.10.2012 kl.07:43

Monica prøver: Så fint,da :)